خبر برگزیده

UI یا User Interface یا رابط کاربری درواقع فضایی جهت رخ داد تعامل بین انسان و ماشین است. طراحی UI در اصل میخواهد محصولاتی با قابلیت استفاده ی آسان به کاربران ارائه دهد.

میتوان گفت تمرکز طراحی UI درباره ی جایگاه مناسب هر المان، فرم ها، دکمه ها و نحوه نمایش آنها به کاربر است؛ که در نهایت منجر...

نمودار مصرف اینترنت دانشگاه

مدیریت فرآیندها

سامانه مدیریت فرایندها، با هدف مدیریت فرآیند انجام کار طراحی، پیاده سازی و مستقر شده است.

ويژگي‌ها

  • امکان تعریف و ویرایش نقشه (درخت)فرآیند
  • امکان تعیین فرآیندهای متعامل برای هر فرآیند
  • امکان دستهبندی فرآیندها بر اساس مدیریت و معاونت
  • امکان تعریف درخواست برای هر فرآیند و یا فعالیت روی درخت فرآیند
  • امکان مدیریت کاربرگ ها، ضمیمه ها، جلسه ها و ... مربوط به ی درخواست
  • بررسی درخواست ها بر اساس حوزهها و نقشها
  • به روزرسانی درخت فرآیند
  • همپوشانی سامانه با سامانه مدیریت جلسات و سامانه مدیریت کار
  • گزارشگیری و مدیریت درخواستها
  • امکان بررسی سابقه ی درخواست و تغییر وضعیت آن

تشکیلات سازمانی

سامانه تشکیلات سازمانی و انتساب کارکنان به منظور ایجاد ساختار تشکیلات سازمانی دانشگاه با امکان تعریف رسته‌های شغلی، عنوان‌های شغلی، پست‌ها و وظایف هر پست پیاده‌سازی شده است.

ويژگي‌ها

  • امکان تعریف دسته‌بندی سوال‌ها
  • امکان تعریف سوال در هر دسته‌بندی
  • امکان تعیین وزن هر سوال
  • امکان تعیین ترتیب نمایش سوال‌ها
  • امکان تعیین تاریخ شروع و پایان نمایش سوال‌ها در فرم ارزیابی
  • امکان انتخاب افراد مختلف برای ارزیابی یک شخص یا افراد یک واحد خدمت
  • امکان ایجاد ویرایش و حذف رسته، عنوان شغلی، پست و وظایف شغلی و اطلاعات مربوط به آن‌ها
  • امکان بررسی درخواست‌های ارسالی برای تغییرات در ساختار تشکیلات و انتساب نیرو و اعمال نظر

ارزیابی صلاحیت عمومی کارکنان

به منظور ارزیابی صلاحیت عمومی کارمندان از سوی مدیران سطح اول آن‌ها و کارشناسان منتخب، این سامانه پیاده‌سازی شده است. این فرآیند هر سال یک مرتبه اجرا می‌شود و هر کارمند از طریق مدیر سطح اول خود و سه کارشناس مورد تایید هسته گزینش دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ويژگي‌ها

  • امکان تعریف دسته‌بندی سوال‌ها
  • امکان تعریف سوال در هر دسته‌بندی
  • امکان تعیین وزن هر سوال
  • امکان تعیین ترتیب نمایش سوال‌ها
  • امکان تعیین تاریخ شروع و پایان نمایش سوال‌ها در فرم ارزیابی
  • امکان انتخاب افراد مختلف برای ارزیابی یک شخص یا افراد یک واحد خدمت

ارزشیابی کارکنان

سامانه به منظور ثبت و بررسی کلیه مدارک مربوط به ارزشیابی سالانه کارکنان دانشگاه اعم از کارمندان و اساتید، و مدیریت فرآیند ارزشیابی آنها، پیاده سازی و مستقر شده است.

ويژگي‌ها

  • ارزشیابی کارکنان
    • امکان ثبت و بررسی کلیه مدارک و مستندات مربوط به ارزشیابی کارکنان
    • امکان استخراج اطلاعات مربوط به فعالیت های پژوهشی و آموزشی کارکنان
    • امکان تعریف دوره ارزیابی
    • امکان تعریف مولفه های ارزیابی
    • مدیریت تاریخ اعتبارها و اعتبار اشخاص به صورت ویژه
    • مدیریت فرم های ارزیابی
    • مدیریت اطلاعات افراد
    • ارسال نامه به صورت فردی و گروهی
    • اعمال اعتراضات
    • امکان گزارش گیری به صورت گزارش جامع فرد،گزارش چامع ارزیابی عملکرد،گزارش وضعیت اعتراضات،گزارش نمایش امتیاز مولفه ها، گزارش ارزیابی سالانه کارکنان، گزارش وضعیت مستندات
  • ارزشیابی اساتید
    • امکان تعریف دوره ارزیابی
    • امکان تعریف مولفه های ارزیابی اساتید
    • صدور فرم ارزیابی اساتید
    • بررسی اعتراضات اساتید
    • ارسال نامه به صورت فردی یا گروهی
    • مدیریت نقش ها
    • گزارش جامع ارزیابی

پاسخگویی

سامانه به منظور ثبت و مدیریت تماس ها،مشکلات گزارش شده از سوی کاربران و اطلاعات مربوط به سیستم ها و پشتیبانان هر سیستم، طراحیو پیاده سازی شده است.

ويژگي‌ها

  • امکان ثبت لاگ به صورت تیکت برای پشتیبان مربوطه با امکان ثبت مشخصات تماس گیرنده و مدیریت آنها
  • مدیریت حوزه های پاسخ گویی و تعیین پاسخگویان هر سیستم
  • امکان مدیریت تغییرات هر سیستم و مشاهده توسهپعه دهندگان هر سیستم
  • ثبت و ویرایش انواع علل تماس ها
  • مدیریت امن سازی سیستم ها

فرم ها و پرونده های الکترونیکی

سامانه به منظور ایجاد و اشتراک گذاری پرسشنامه های الکترونیکی و اشتراک گذاری در پرتال های مورد نظر با قابلیت مدیریت داده های ثبت شده در آن ها، پیاده سازی و مستقر شده است.

ويژگي‌ها

  • امکان ایجاد پرسشنامه با انتخاب نو سوال و نوع پاسخ
  • مدیریت پرسشنامه های ایجاد شده
  • امکان اشتراک گذاری پرسشنامه برای پرتال افراد برای ثبت اطلاعات
  • امکان گزارش گیری از داده های ثبت شده

مدیریت پروژه

سامانه به منظور ایجاد و مدیریت پروژه های مختلف در سطح دانشگاه،همچنین مدیریت افراد دخیل در هر پروژه و تیم های مختلف در واحد، طراحی و پیاده سازی شده است.

ويژگي‌ها

  • امکان ایجاد نوع پروژه و اتنساب افراد به پروژه و مدیریت آنها
  • امکان مدیریت هر فرد بر روی پروژه های خود
  • امکان تعریف گروه های پروژه ای و تیم های مختلف و تعیین سطح دسترسی کاربران
  • مدیریت کارهای منتسب به هر فرد و مدیریت کارتابل کار
  • تنظیم میزان پیچیدگی کارها برای هر فرد و تهیه گزارش از آن در بازه زمانی
  • امکان تعریف و مدیریت حوزه های برنامه ریزی در هر واحد
  • امکان گزارش گیری از کار افراد و فعالیت تیمها
  • گزارش تفضیلی و خلاصه از برنامه کاری افراد
  • گزارش برنامه ها و میزان پیشرفت هر کدام

مدیریت پیامک

سامانه به منظور مدیریت شماره ها و پنل های ارسال و دریافت پیامک در دانشگاه طراحی و پیاده سازی شده است.

ويژگي‌ها

  • امکان تعریف وب سرویس و خطوط پیامک
  • مدیریت سطح دسترسی افراد به خطوط
  • تعریف و مدیریت گروه های ارسال پیامک
  • محاسبه صورتحساب
  • امکان ارسال پیامک از خط مورد نظر به فرد یا گروه مورد نظر
  • امکان مدیریت پیامک های ارسیالی یا ارسال نشده
  • مدیریت پیامک های دریافتی
  • تعریف و مدیریت گروه های دریافت نمابر

مدیریت Voip

سامانه به منظور خطوط تلفن ها و نمابر و سطح دسترسی ها در داخل دانشگاه، طراحی و پیاده سازی شده است.

ويژگي‌ها

  • امکان مدیریت تلفن های اخلی برای اشخاص
  • امکان مدیریت زیرمجموعه ها برای واحد های دانشگاه
  • مدیریت سطوح دسترسی کاربران
  • مدیریت تعرفه ها
  • مجموعه گزارشات صورتحساب

T2

یادآوری برنامه تعمیر و نگهداری (PM) مرکز فاوا

جهت یادآوری به اطلاع تمامی اعضای محترم دانشگاه فردوسی مشهد می‌رساند که پیرو مصوبه مورخ 1399/6/17 شورای راهبری فاوا دانشگاه و با توجه به شرایط ناشی از ویروس کرونا، برنامه تعمیر و نگهداری (PM) مرکز فاوا تا اطلاع ثانوی در روزهای جمعه (هر هفته) ساعت 9 الی 12 انجام می‌شود.

شايان ذكر است كه در ساعات ياد شده (و با احتمال ضعیف در دامنه قبل و بعد از آن)، ممكن است بخش‌هايي از شبكه و سامانه‌هاي كاربردي دانشگاه (مانند اینترنت، اینترانت، پویا، سدف، وب‌میل، درایو، وب‌گاه‌ها، VoIP و . . .) از دسترس خارج شود یا محدودیت‌هایی در برخی خدمات آن‌ها اعمال شود. لذا خواهشمند است اعضای دانشگاه نسبت به این مهم در برنامه‌ریزی رویدادها، جلسه‌ها، کلاس‌ها و . . . توجه داشته باشند.

Our Services01

 

سامانه های دانشگاه فردوسی سدف

speedtest

 

تست سرعت اینترنت تا دیتا سنتر دانشگاه

268910

 

استفاده از سرویس محاسبات سنگین ابر فردوسی

گزارش نموداری از اقدامات مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در فروردین ماه ۱۴۰۳

mis1403 01