• صفحه اصلی
  • سایت اصلی
  • سایت خبری
  • ورود
  • FA
شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
فهرست وبگاه‌های دانشگاه

header1403

10401

  • خانه
  • درباره مرکز
    • معرفی
    • ساختار مرکز فاوا
    • شورای راهبری فاوا
    • دستاوردها
    • همکاران
  • میز خدمت
    • گزارش خطا(تیکتینگ)
    • خدمات زیر ساخت شبکه و داده
    • اینترنت
    • ایمیل
    • VOIP
    • درایو
    • آنتی‌ویروس
    • سامانه مکاتبات
    • پرتال یکپارچه خدمات
    • سامانه اطلاعات مدیریت (MIS)
    • پورتال یکپارچه اعضا ⟮پویا⟯
    • سامانه های دانشگاه فردوسی (سدف)
    • سامانه های آموزشی
    • سامانه های پژوهشی
    • سامانه های فرهنگی -اجتماعی و دانشجویی
    • سامانه های اداری و مالی
    • سامانه های برنامه ریزی منابع و حوزه ریاست
    • سامانه های اطلاع رسانی
    • وبگاه ها
    • صفحات خانگی اساتید
    • صفحات خانگی دانشجویان
    • صفحات خانگی کارمندان
    • سامانه مدیریت نشریات
    • سامانه مدیریت همایش ها
    • مرکز دانلود
    • آموزش های الکترونیک
  • انتشارات
    • گزارشات عملکردی
    • گزارشات تخصصی
  • راهنماها
    • نرم افزار
    • شبکه و زیرساخت
    • سخت افزار
  • دستورالعمل ها و فرآیندها
    • نرم افزار
    • شبکه و زیر ساخت
    • سخت افزار
  • متقاضیان کار
    • درخواست کار
    • ویرایش درخواست کار
    • ارسال رزومه شرکت
    • ویرایش رزومه شرکت
    • درخواست کارآموزی
    • ویرایش درخواست کارآموزی
    • بررسی درخواست کارآموزی

راهنمای اینترنت

  • پرسش و پاسخ اینترنت و شبکه

پرسش و پاسخ اینترنت و شبکه

حجم ترافيكي كاربران

حجم ترافیکی ماهیانه استفاده از اینترنت برای کاربران دانشگاه بصورت زیر است:

4

حجم ترافیکی در ابتدای هر ماه شمسی برای هر کاربر مطابق جدول بالا در نظرگرفته می­شود.در صورت اتمام حجم دانلود ماهانه و نیازبه حجم بیشتر، امکان خرید شارژ به میزان یک گیگابایت از طریق پورتال پویا، منوی فناوری اطلاعات / مدیریت شناسه ­ها، گزینه خرید شارژ اینترنت وجود دارد. شارژ خریداری شده و یا شارژ استفاده نشده به ماه بعد منتقل نمی­شود.

موارد قابل توجه

  • با توجه به محدود بودن پهنای باند اینترنت دانشگاه ⟮حدود 900Mbps⟯ برای استفاده بهینه و جلوگیری از اخلال در کارهای ضروری خود و دیگران لطفا دانلودهای غیرضرور یا حجیم را در ساعات کم باری اینترنت انجام دهید.
  • گراف مصرف پهنای باند اینترنت دانشگاه را می توانید از صفحه اول سایت مرکز فاوای دانشگاه مشاهده کنید.
  • با توجه به محدودیت زیاد در منابع شبکه بیسیم برای استفاده عادلانه سایر کاربران توصیه می شود برای دانلودهای حجیم حتما از شبکه کابل استفاده کنید. برای این منظور می توانید از سایت دانشکده ها / سایت مرکزی استفاده کنید.
  • در صورتیکه ورود به اینترنت ناموفق بود و پیغام "Sorry, user′s concurrent authentication is over limit" نمایش داده شد از طریق پورتال پویا بخش فناوری اطلاعات منوی "خروج از اینترنت" نسبت به قطع سایر ارتباطات اقدام فرمائید.
  • کاربران برای مشاهده وب سایت دانشگاه و یا استفاده از دیگر سامانه­ های دانشگاه نیازی به اتصال به هات­ اسپات ندارند.
  • تعداد دستگاه مجاز جهت اتصال همزمان به اینترنت برای شناسه­ های دانشجویی یک دستگاه می­باشد.
  • تعداد دستگاه مجاز جهت اتصال همزمان به اینترنت برای شناسه­ های کارمندی و هیئت علمی دو دستگاه می­باشد.
  • مدت زمان فعال بودن اتصال برقرارشده بدون انجام هیچ فعالیتی 10 دقیقه می باشد و با اتمام این زمان، خروج خودکار از شبکه و نمایش مجدد صفحه لاگین هات­ اسپات صورت می­ پذیرد.
  • در رایانه ­های عمومی به هیچ وجه رمز عبور خود را ذخیره نکنید (پیام ذخیره توسط مرورگر را تائید نکنید).
  • جهت تغییر رمز اینترنت با ورود به پورتال پویا ازمنوی فناوری اطلاعات / مدیریت شناسه ها، گزینه تغییر رمزعبوراینترنت را انتخاب نمائید.

راهنمای ارتباط راه دور با شبکه دانشگاه

- راهنمای نصب و اتصال راه دور به شبکه دانشگاه با استفاده از سرویس FUMAccess در سیستم عامل Windows
- دانلود برنامه FortiClient VPN مخصوص سیستم عامل های ویندوز 64 بیتی
- دانلود برنامه FortiClient VPN مخصوص سیستم عامل های ویندوز 32 بیتی
- دانلود برنامه FortiClient VPN مخصوص سیستم عامل Linux نسخه Debian
- دانلود برنامه FortiClient VPN مخصوص سیستم عامل Linux نسخه RedHat
- دانلود برنامه FortiClient VPN مخصوص سیستم عامل MAC OS
- دانلود برنامه FortiClient VPN مخصوص سیستم عامل اندروید

راهنمای نصب و اتصال راه دور به کامپیوترهای دانشگاه با استفاده از سرویس FUMDesk

 

جهت اتصال راه دور به کامپیوترهای دانشگاه باید از نرم افزار RustDesk استفاده شود.

مرحله اول: دانلود نرم‌افزار

متناسب با نسخه سیستم عامل خود می توانید برنامه RustDesk را از یکی از این دو مسیر دانلود کنید که اولویت با مسیر اول می باشد:

تذکر: اکیدا توصیه می‌شود برنامه را از سایت دیگری دانلود نکنید.

۱) دانلود از سایت رسمی RustDesk به آدرس:

https://github.com/rustdesk/rustdesk/releases

2) دانلود از سایت http://ict.um.ac.ir منوی راهنماها، زیرمنوی شبکه و زیرساخت گزینه راهنمای اتصال راه دور با کامپیوترهای دانشگاه دانلود کنید:

در صورت نیاز برای دریافت راهنمایی در خصوص دانلود و نصب برنامه با مسئول بخش رایانه دانشکده/مدیریت خود تماس بگیرید.

مرحله دوم: نصب و پیکربندی برنامه

روی فایل اجرایی دانلود شده کلیک کرده و مراحل را مطابق تصاویر زیر تکمیل کنید:

1

2

2

2

در مرحله بعد مقادیر فیلدها را به این صورت تکمیل کنید:

ID Server: fumdesk.um.ac.ir

Relay Server: fumdesk.um.ac.ir

API Server: https://fumdesk.um.ac.ir

Key : lAlrlFHonlwEVOX+0D+v5bcVFmGE5FQGy5ykFjFWxV8=

 

2

2

2

در مرحله بعد باید رمز عبوری انتخاب کنید که بتوانید از راه دور به این کامپیوتر متصل شوید.

رمز عبور انتخاب شده باید حداقل شامل یک حرف انگلیسی بزرگ، حرف انگلیسی کوچک و عدد باشد. طول آن باید حداقل 8 کاراکتر باشد. البته توصیه می‌شود طول کلمه عبور انتخاب شده بیش از 12 کاراکتر باشد.

تذکر۱: این مرز عبور را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید. در صورتی که دیگران از رمز عبور شما مطلع باشند می‌توانند بدون اجازه از راه دور به کامپیوتر شما متصل شوند.

تذکر۲: دقت فرمائید عبارت Strong و نوار سبزرنگ تکمیل شده نمایش داده شود. در غیر اینصورت امکان حدس زدن رمز عبوربه آسانی  وجود دارد.

8

در مرحله بعد دقت فرمائید کلمه Ready بعد از دکمه سبزرنگ و بدون هیچ عبارت دیگری بعد از آن نمایش داده شود.

9

در صورتی که درخواست پشتیبانی داشتید یا قصد داشتید از بیرون دانشگاه یه کامپیوتر خود متصل شوید باید همین مراحل را روی کامپیوتر طرف مقابل نیز انجام دهید.

تذکر مهم: در صورتی روی گزینه Accept کلیک کنید که درخواست پشتیبانی فنی داده اید، با پشتیبان فنی تماس بگیرید و تائیدیه اطلاعات نام و کد کاربری که در بالای تصویر شماره (۱۰) مشاهده می‌کنید را از پشتیبان دریافت کرده و سپس روی گزینه Accept کلیک کنید.
10

دریافت فایل راهنما:

pdf icon

تعداد بازدید: 6896

طبیعت زیبای فاوا

  • photo_2024-04-27_11-56-21.jpg
  • IMG_20241120_084632.jpg
  • 4.jpg
  • photo_2024-05-29_11-18-16.jpg
  • IMG_20241120_084531.jpg
  • IMG_20241120_084851.jpg
  • IMG_20241120_084411.jpg
  • 3.jpg
  • 7.jpg
  • IMG_20241120_084539.jpg
  • IMG_20241120_084309.jpg
  • photo_2024-06-01_09-27-45.jpg
  • photo_2024-06-01_10-00-56.jpg
  • IMG_20241120_084229.jpg
  • 5.jpg
  • IMG__.jpg
  • photo_2024-05-29_11-18-13.jpg
  • 9.jpg
  • 2.jpg
  • 8.jpg
  • IMG_20241120_084445.jpg
  • photo_2024-04-27_11-56-12.jpg
  • photo_2024-06-01_10-01-04.jpg
  • IMG_20241120_084347.jpg
  • photo_2024-06-01_10-01-01.jpg
  • IMG_20241120_084757.jpg
  • photo_2024-06-01_10-01-06.jpg
  • IMG_20241120_084610.jpg
❯ ❮ Play Pause

"ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید"

       Eitaa Logo2 LimooGraphic  



پشتیبانی

  • برای پاسخ گویی به سوالات شما در حوزه:
  • سامانه های کاربردی (سدف و پویا)
  • سرویس های اینترنت و ایمیل
  • با شماره ذیل تماس بگیرید
  • ۰۵۱۳۸۸۰۳۰۳۰

 

تماس با ما

  • تلفن دفتر ریاست:۰۵۱۳۸۸۰۳۲۱۲
  • كدپستی: ۹۱۷۷۹۴۸۹۷۴
  • پست الکترونیک: ict@um.ac.ir
  • نمابر: ۰۵۱۳۸۸۰۷۰۷۰