به دليل اهميت در دسترس بودن اطلاعات مراکز و سازمان ها از طريق وب و مطرح شدن ارائه خدمات و انجام امور مرتبط با هر مرکز از طريق اينترنت، مرکز فناوري اطلاعات دانشگاه فردوسی مشهد روند ايجاد وب سايتهاي تخصصي براي کليه مراکز و سازمانهاي مقيم در دانشگاه را سرعتي روزافزون بخشيد.

دراين راستا تاکنون بيش از 100 مرکز و نهاد در داخل دانشگاه داراي صفحات وب اختصاصي شده اند که با بروزنگه داشتن آنها، قادر به ارائه آخرين اخبار و اطلاعات به بازديدکنندگان مي باشند.

علاوه براين تعدادي از اين مراکز با استفاده از برنامه هاي نوشته شده در مرکز فناوري اطلاعات خدماتي را از طريق اينترنت ارائه داده اند و بدين ترتيب، در انجام سريع امور و رضايت مراجعه کنندگان پيشرفت بسيار چشمگيري داشته اند.

از جمله اين برنامه ها مي توان سامانه همایشها ، سیستم نشریات، سایت دانش آموختگان و ... را نام برد.

همچنین سامانه ای جهت مدیریت وب سایت های اساتید و وب سایت شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه توسط کارمندان این مرکز به بهره برداری رسیده است.

سامانه وبلاگ نیز جهت راه اندازی و ارایه خدمات وب لاگ شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اساتید هیئت علمی و کارمندان رسمی این دانشگاه از سال 87 تا کنون مورد استفاده مخاطبین این دانشگاه قرار گرفته است.

مرکز فناوري اطلاعات هم اکنون نيز آماده ارائه هرگونه همکاري براي آماده سازي وب سايت و پياده سازي خدمات مبتني بر وب مي باشد.