• صفحه اصلی
  • سایت اصلی
  • سایت خبری
  • ورود
  • FA
یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
فهرست وبگاه‌های دانشگاه

header1403

10401

  • خانه
  • درباره مرکز
    • معرفی
    • ساختار مرکز فاوا
    • شورای راهبری فاوا
    • دستاوردها
    • همکاران
  • میز خدمت
    • گزارش خطا(تیکتینگ)
    • خدمات زیر ساخت شبکه و داده
    • اینترنت
    • ایمیل
    • VOIP
    • درایو
    • آنتی‌ویروس
    • سامانه مکاتبات
    • پرتال یکپارچه خدمات
    • سامانه اطلاعات مدیریت (MIS)
    • پورتال یکپارچه اعضا ⟮پویا⟯
    • سامانه های دانشگاه فردوسی (سدف)
    • سامانه های آموزشی
    • سامانه های پژوهشی
    • سامانه های فرهنگی -اجتماعی و دانشجویی
    • سامانه های اداری و مالی
    • سامانه های برنامه ریزی منابع و حوزه ریاست
    • سامانه های اطلاع رسانی
    • وبگاه ها
    • صفحات خانگی اساتید
    • صفحات خانگی دانشجویان
    • صفحات خانگی کارمندان
    • سامانه مدیریت نشریات
    • سامانه مدیریت همایش ها
    • مرکز دانلود
    • آموزش های الکترونیک
  • انتشارات
    • گزارشات عملکردی
    • گزارشات تخصصی
  • راهنماها
    • نرم افزار
    • شبکه و زیرساخت
    • سخت افزار
  • دستورالعمل ها و فرآیندها
    • نرم افزار
    • شبکه و زیر ساخت
    • سخت افزار
  • متقاضیان کار
    • درخواست کار
    • ویرایش درخواست کار
    • ارسال رزومه شرکت
    • ویرایش رزومه شرکت
    • درخواست کارآموزی
    • ویرایش درخواست کارآموزی
    • بررسی درخواست کارآموزی

ایمیل

  • پرسش و پاسخ ایمیل

پرسش و پاسخ ایمیل

چطوری می توانم شناسه پست الکترونیک دانشگاهی داشته باشم؟

 

دانشجویان می توانند از طریق پرتال دانشجویی درخواست ایمیل کنند. سیستم بصورت پیشفرض شناسه ای برای دانشجو ایجاد می کند و از پرتال می توان شناسه دلخواه را جایگزین کرد.

اساتید می توانند درخواست دریافت شناسه ایمیل را از طریق رئیس دانشکده ارسال نمایند و در ادامه از طریق تماس با واحد پاسخ گویی مرکز فاوا (داخلی 3030) روند دریافت شناسه را پیگیری نمایند.

کارکنان نیز از طریق پورتال و گزینه " تغییر رمز عبور و ایجاد پست الکترونیک " ، چنانچه شناسه ایمیل نداشته باشند می توانند درخواست دهند و اگر داشته باشند می توانند تغییر رمز دهند

چطوری می توانم رمز عبور خود را تغییر دهم؟

 

اساتید از طریق تماس با واحد پاسخ گویی مرکز فاوا (داخلی 3030)، می توانند رمز جدید بگیرند.

دانشجویان و کارکنان از طریق پرتال می توانند رمز عبور را تغییر دهند.

  • سربرگ برنامه ریزی و توسعه منابع، فناوری اطلاعات، مدیریت شناسه- تغییر رمز عبور و ایجاد پست الکترونیک

 

حجم فضای ایمیل من پر شده است، آیا این حجم قابل افزایش است؟

به علت کمبود فضا ، افزایش حجم تنها با موافقت مدیریت مرکز فاوا صورت می گیرد اما بهتر است ایمیل هایی که نیاز نیست پاک شوند.

 

چطوری میتوانم ایمیل های خود را در سیستمم ذخیره کنم؟

 

بعد از اتصال به سیستم پست الکترونیک و انتخاب ایمیل مورد نظر ، انتخاب گزینه more ، انتخاب download  و انتخاب source.eml  ایمیل مورد نظر را  save  نمایید

 

چطوری می توانم ایمیل های خود را دسته بندی کنم و به طوری که هر ایمیل به طور اوتوماتیک به فولدر مربوطه منتقل شود؟

مطابق مراحل 1تا 4 شکل ، می­ توانید فولدر جدید ایجاد نمایید و برای حذف و یا خالی کردن فولدر مورد نظر کافی است فولدر را انتخاب نمایید و سپس روی چرخ دنده که در شکل ‏مشخص شده کلیک کنید و در نهایت گزینه حذف و یا خالی کردن فولدر را انتخاب نمایید.

3

 

چطور می توانم ایمیل های نامعتبر را Spam معرفی کنم؟

بعد از اتصال به سیستم پست الکترونیک ، ایمیل مورد نظر را انتخاب و گزینه spam  را از منوی بالای صفحه انتخاب نمایید

چطور می توانم ایمیل هایی که معتبر هستند اما به دلایلی به شاخه spam منتقل شده اند را notspam معرفی کنم؟

بعد از اتصال به سیستم پست الکترونیک ، وارد پوشه spam  شده ، ایمیل مورد نظر را انتخاب و از منوی بالای صفحه گزینه  notspam  را انتخاب نمایید

آیا می توانم ایمیل های دانشگاهی را به آدرس های دیگری مانند gmail.com فوروارد کنم؟

بله روی شکل زیر را کلیک کنید

4

 

آیا ایمیل هایی که مشخصات اکانت ایمیلم مانند شناسه و رمز را می خواهند از طرف دانشگاه ارسال شده اند و باید به آنها پاسخ دهم؟

خیر به هیچ عنوان پاسخ ندهید

در هنگام ورود به پست الکترونیک با "خطای شناسه و یا رمز عبور نادرست است" مواجه می شوم, علت چیست؟

شناسه یا رمز اشتباه است یا شناسه ایجاد نشده است

ایمیل ارسالی من به شناسه مورد نظرم برگشت می خورد، علت چیست؟ ( خطای مربوط به Unknown User و یا Quota و ....)
  • شناسه مقصد مشکل دارد (شناسه مقصد وجود ندارد یا حجم فضای ایمیل شناسه مقصد پر شده است ) ، یا اینکه ممکن است سرور ایمیل دانشگاه در black list  سرور domain  مقصد قرار گرفته باشد .

تعداد بازدید: 32585

طبیعت زیبای فاوا

  • IMG_20241120_084445.jpg
  • IMG_20241120_084539.jpg
  • IMG_20241120_084531.jpg
  • 2.jpg
  • IMG_20241120_084309.jpg
  • IMG__.jpg
  • 7.jpg
  • 9.jpg
  • IMG_20241120_084851.jpg
  • photo_2024-06-01_10-01-01.jpg
  • photo_2024-06-01_09-27-45.jpg
  • photo_2024-04-27_11-56-12.jpg
  • IMG_20241120_084610.jpg
  • photo_2024-05-29_11-18-16.jpg
  • 4.jpg
  • photo_2024-06-01_10-00-56.jpg
  • photo_2024-06-01_10-01-06.jpg
  • IMG_20241120_084347.jpg
  • photo_2024-05-29_11-18-13.jpg
  • photo_2024-04-27_11-56-21.jpg
  • IMG_20241120_084632.jpg
  • IMG_20241120_084411.jpg
  • IMG_20241120_084757.jpg
  • photo_2024-06-01_10-01-04.jpg
  • IMG_20241120_084229.jpg
  • 8.jpg
  • 3.jpg
  • 5.jpg
❯ ❮ Play Pause

"ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید"

       Eitaa Logo2 LimooGraphic  



پشتیبانی

  • برای پاسخ گویی به سوالات شما در حوزه:
  • سامانه های کاربردی (سدف و پویا)
  • سرویس های اینترنت و ایمیل
  • با شماره ذیل تماس بگیرید
  • ۰۵۱۳۸۸۰۳۰۳۰

 

تماس با ما

  • تلفن دفتر ریاست:۰۵۱۳۸۸۰۳۲۱۲
  • كدپستی: ۹۱۷۷۹۴۸۹۷۴
  • پست الکترونیک: ict@um.ac.ir
  • نمابر: ۰۵۱۳۸۸۰۷۰۷۰