indexکارهای صورت گرفته در حوزه نرم افزاری

 اقدامات نرم افزاری در حوزه ی آموزش الکترونیکی:

 از اسفند 98 تا تیرماه 99

  • نصب سه نسخه ی جدید Adobe Connect 9.5 در کنار دو نسخه ی موجود ، پشتیبانی و نگهداری از آنها
  • ایجاد روم شخصی برروی یکی از وبنیار ها به نام vroom برای اعضای هیات علمی
  • پیاده سازی پنل مدیریتی وبینارها جهت مدیریت کلاس ها ، جلسات ضبط شده و برخی کارهای مدیریتی توسط کارشناسان کامپیوتر دانشکده ها
  • امکان ضبط خودکار جلسات و پیاده سازی پنل مشاهده ی جلسات و ارسال گزارشات تاخیر یا خطا
  • مدیریت و پیگیری صحت آفلاین سازی و آفلاین دستی جلساتی که آفلاین سازی خودکار آن ها با مشکل مواجه شده است.
  • نصب سرویس bbb
  • ایجاد دستی لینک های کلاس ها به همراه تنظیمات مناسب برای اساتید متقاضی و راهنمایی آن ها
  • ایجاد دستی لینک برای واحدهای متقاضی مانند کالج دانشگاه، مهد کودک، مرکز قرآن شهید شهریاری، مراکز رشد، آموزش کارکنان معاونت برنامه ریزی وتوسعه، جلسات متفرقه ی معاونت ها و ......
  • ثبت نحوه ی ارایه دروس مجازی در پرتال و قابلیت مشاهده توسط دانشجو
  • امکان گزارش گیری از نحوه ی ارایه دروس مجازی استاد در سدف برای کارشناسان آموزش و مرکز آموزش الکترونیک
  • ارتقای معماری سامانۀ آموزش مجازی vu جهت سرویس دهی به حجم بالای متقاضیان و برگزاری آزمون های مجازی
  • ثبت نحوه ی ارایه دروس مجازی در پرتال و قابلیت مشاهده توسط دانشجو
  • امکان گزارش گیری از نحوه ی ارایه دروس مجازی استاد در سدف برای کارشناسان آموزش و مرکز آموزش الکترونیک
  • ارتقای معماری سامانۀ آموزش مجازی vu جهت سرویس دهی به حجم بالای متقاضیان و برگزاری آزمون های مجازی
  • تهیه ی راهنماهای مورد نیاز
  • پاسخگویی تلفنی، تیکت و شبکه های اجتماعی استادان ودانشجویان
  • پشتیبانی و مانیتورینگ همه ی سرویس ها و نرم افزارهای توسعه داده شده

از نیمه تیرماه 99 تا نیمه شهریور 99(ترم تابستان)

  • پشتیبانی از سیستم ها و نرم افزارهای توسعه داده شده در ترم بهمن 98
  • پیاده سازی امکان اتصال به سرویس اسکای روم در ترم تابستان از پرتال پویا
  • بررسی شرکت ها و سرویس های موجود جهت استفاده از خدمات برون سپاری
  • تنظیم درخواست ها در سامانۀ ستاد و تنظیم قراردادها
  • نیازسنجی، تحلیل و طراحی و شروع پیاده سازی نیازها و امکاناتی که باید در ترم مهر ارائه شود.
  • ایجاد دستی لینک برای واحدهای متقاضی روی vroom
  • پاسخگویی تلفنی، تیکت و شبکه های اجتماعی استادان ودانشجویان
  • پشتیبانی و مانیتورینگ همه ی سرویس ها و نرم افزارهای توسعه داده شده
  • قرارداد با سه شرکت جهت ارائۀ خدمات مورد نیاز:
    • 1-شرکت هومان افزار جهت سرویس وبینار
    • 2- شرکت فالینوس جهت سرویس دیدار و آفلاین سازی جلسات دیدار
    • 3- شرکت طلایه داران رایانه گستر آریا جهت آفلاین سازی جلسات وبینار(در حال انجام)

از شهریور 99 تا مهر 99:

  • نصب چهار نسخه ی Adobe Connect 10.8 با نام وبینار با همکاری شرکت پیمانکار
  • ایجاد خودکار لینک ها و ثبت نام خودکار دانشجویان و استادان و دسترسی به سیستم وبینار از پرتال پویا
  • بهینه سازی و اعمال تغییرات در فرم ارایه ی دروس مجازی و نحوه ی نمایش آن
  • نصب سرویس bbb توسط شرکت پیمانکار برسرورهای برج میلاد و پیاده سازی وب سرویس های اتصال به این سرویس از پرتال توسط کارشناسان فاوا
  • پیاده سازی امکان حضور وغیاب از کلاس های آنلاین توسط استاد در پرتال پویا
  • پیاده سازی امکان ورود کارشناسان آموزش و دفتر نظارت و ارزیابی در کلاس های آنلاین و کلاس های vu/vu2 در سامانه ی سدف (در حال تکمیل)
  • پیاده سازی گزارش گیری یکپارچه از کلاس های برگزار شده به تفکیک دانشکده و گروه در سامانۀ سدف (در حال پیاده سازی تا 15 مهر تکمیل می گردد)
  • به روزرسانی و توسعۀ پنل مدیریت وبینار و پنل مدیریت جلسات آفلاین شده (در حال تکمیل)
  • نصب نسخه ی جدید مودل تحت عنوان vu2 و امکان ایجاد درس متناسب با دروس تعریف شده برای استاد
  • تکمیل و به روزرسانی کلیه ی راهنما
  • ایجاد دستی لینک برای واحدهای متقاضی روی vroom
  • پاسخگویی تلفنی، تیکت و شبکه های اجتماعی استادان ودانشجویان
  • پشتیبانی و مانیتورینگ همه ی سرویس ها و نرم افزارهای توسعه داده شده
  • نظارت بر قراردادهای برون سپاری شده و عملکرد شرکت ها و پیگیری انجام فازهای قرارداد

توسعه های صورت گرفته در حوزه آموزشی در سدف و پورتال:

  • خود اظهاری اساتید در خصوص نحوه ارائه دروس به صورت غیر حضوری و اطلاع رسانی به دانشجویان

در این خصوص گزارشات مدیریتی متعددی برای مدیران در خصوص ظرفیت های مورد نیاز جهت برگزاری کلاس ها و نحوه برگزاری کلاس ها تهیه شد.

  • جداسازی پایگاه داده درخواست های آموزشی جهت تسریع سرعت و بهینه سازی عملکرد سامانه
  • تغییر ساختار ذخیره سازی فایل ها و برخی فرآیند ها درخصوص کاهش بار سامانه و افزایش سرعت انجام شد.
  • فرآیند خودکار انتقال نمرات از دفتر نمره اساتید به لیست نمرات

با اضافه شدن ضریب محاسبه آیتم های دفتر نمره در نمره نهایی نمرات به صورت خودکار از دفتر نمره به لیست اساتید منتقل می شوند. برای دروسشی که چند استاد دارند نمرات از همه دفتر ها خوانده می شود که در نهایت باید به تایید استاد اصلی درس برسد.

  • فرآیند مهمان تابستان 1399

با آسیب شناسی فرآیند پذیرش مهمان تابستان 98، فرآیند متفاوتی با نگاه عدم نیاز به حضور دانشجو در تمام طول دوره طراحی و مستقر شد.

  • آماده سازی سامانه ثبت نام دانشجویان استعداد درخشان و مصاحبه دکتری
  • تغییرات سامانه ارزشیابی اساتید در خصوص ارزیابی صرفا دروس نظری و تغییر فرآیند مشاهده نمرات دانشجویان درصورت عدم ارزیابی دروس
  • تغییرات سامانه کارنمای آموزشی در خصوص امتیازها و مشاهده سابقه فعالیت های اساتید در آموزه
  • اتصال سامانه آموزانه به سامانه حقوق و دستمزد جهت انتقال خودکار لیست های پرداخت آموزانه و پژوهانه اساتید
  • درخواست فرآیندی فارغ التحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کد 180)

فرآیند شامل دو بخش صدور مجوز دفاع و تسویه حساب دانش آموختگان است.

بخش صدور مجوز دفاع تا پایان مهر ماه آماده استقرار خواهد شد و بخش تسویه حساب دانش آموختگی آماده استقرار است.

  • صدور نامه هاي دبيرخانه آموزشي به صورت الكترونيكي با قابليت تاييد صحت توسط QRCode

فرآیند با امکانات ذیل مستقر شده و درحال تست دردانشکده مهندسی است.

1- تبديل نامه هاي دبيرخانه مديريت آموزشي به PDF همراه با امضاء و QRCode و ذخيره سازي در پايگاه داده

2- ثبت فايل PDF در پرونده الكترونيكي دانشجو

3- امكان دريافت فايل توسط دانشجو در پورتال

4- امكان احراز هويت روي پويا

  • استعلام مدرک تحصیلی دانشجویان جدید الورود و استعلام مدرک دیپلم دانشجویان جدید الورود

بخش استعلام مدرک از سامانه وزارت در حال پیاده سازی ست. درخصوص استعلام دیپلم فیلدهای مورد نیاز شامل کد دانش آموزی و کد رشته به سامانه ثبت نام الکترونیک اضافه شده است و بخش استعلام دیپلم در مرحله تحلیل سیستمی است.

  • موارد صورتجلسه مدیریت آموزشی مورخ 19/03/99
 

شرح

وضعیت

بند 1

فرآیند دانش آموختگی

آماده استقرار- توضیح کامل در بخش قبل آورده شده است.

بند 2

مشکل ناخوانا بودن فونت تایپی در برخی از دانشنامه های صادره در اداره فارغ التحصیلان رفع شود.

زمانبندی جهت پیاده سازی

بند 3

در صورت ارجاع پرونده های فرآیندی به اداره فارغ التحصیلان، امکان هر گونه تغییر در کارنامه دانش آموختگان از هر شخصی به جز همکاران اداره فارغ التحصیلان سلب گردد

در مرحله تحلیل سیستمی

بند 4

مشکل تکرار مدارک اسکن شده در پرونده الکترونیک

اقدامات ذيل انجام شده است: از موارد اصلاحي آخرين فايل ارسالي شركت47369  برگ اسكن به پرونده الكترونيك 1770 دانشجو منتقل شد. از420117  فايل سفيد شده پرونده الكترونيك 419704 فايل از مواردي كه مربوط به اسكن پرونده ها بود مجدد در پرونده الكترونيك اصلاح شد. پیاده سازی حذف برگه های تکراری در صف انجام کار قرار دارد.

بند 5

مشکل اختلاف معدل

خاتمه

بند 6

عدم انتساب برخی نامه ها به پرونده الکترونیک

خاتمه

بند 7

تهیه برنامه نرم افزاری به منظور انتساب نامه ها به پرونده الکترونیک⟮پس از اسکن توسط دبیرخانه⟯بررسی و اقدام لازم انجام شود

در مرحله تحلیل سیستمی

بند 8

در صورت ارجاع درخواست آموزشی، به کاربر مربوط از طریق سیستم اطلاع رسانی شود

در مرحله تحلیل سیستمی

بند 9

برای مشاهده مدارک حذف شده در پرونده الکترونیک،لینک جداگانه ایجاد شود

خاتمه

بند 12

جهت بهبود پرونده الکترونیک مانند دسته بندی مدارک وتعیین حجم فایل اقدام لازم انجام شود

در مرحله تحلیل سیستمی

بند 14

محیط ویرایشی در درخواست های آموزشی توسط مرکز فاوا ایجاد شود

تحلیل انجام شده و در صف انجام کار قرار دارد

بند 15

خطای وضعیت نظام وظیفه

خاتمه

بند 16

نواقص مربوط به گزارشات نظام وظیفه

خاتمه

بند 17

الزام ثبت کد ملی در ثبت نام دانشجویان جدید

خاتمه

بند 18 و 19

ثبت شماره گذرنامه برای دانشجویان خارجی در ثبت نام الکترونیک توسط اجباری شود

تحلیل انجام شده و در صف انجام کار قرار دارد

بند 22

مشکل ثبت تسویه حساب دانشجویی در مالی

خاتمه

 

کارهای صورت گرفته در حوزه زیرساخت2110625

  • ارتقاء زیرساخت سامانه vu و توسعه زیرساخت سامانه vu2
  • ارتقاء زیرساخت کلاس‌های مجازی وبینار و vroom
  • توسعه زیرساخت آفلاین‌سازهای کلاس‌های مجازی وبینار
  • توسعه و ارتقاء زیرساخت مناسب جهت برگزاری آزمون‌های پایان ترم 98-99
  • نصب و راه اندازی سرویس BigBlueButton تحت عنوان سامانه vroom2
  • ارتقاء زیرساخت مانیتورینگ سامانه های آموزش الکترونیکی
  • ارتقاء زیرساخت انتخاب واحد دانشجویی
  • نظارت و پشتیبانی زیر ساخت جهت برگزاری رویدادهای آموزشی چون آزمونهای سراسری
  • تخصیص بیش از 200 هسته پردازنده و 300 گیگابایت حافظه به زیرساخت آموزش الکترونیکی