جهت اتصال به اینترنت از طریق شبکه دانشگاه می‏توانید یکی روش‏های زیر را استفاده کنید :
1- سیستم اداری خود که بصورت کابلی به شبکه دانشگاه متصل می‏باشد
با شناسه و کلمه عبور مربوط به سرویس FUMRMS به ویندوز خود لاگین کنید. در اینصورت بصورت مستقیم اینترنت خواهید داشت و به احراز هویت دیگری نیاز نیست.


2- دستگاه‏های شخصی و قابل حمل مانند موبایل، لپ‏تاپ و ...

جهت اتصال به اینترنت از طریق شبکه بیسیم دانشگاه:
ابتدا به شبکه وایرلس دانشگاه متصل شوید، برای این کار نام شبکه در همه جای دانشگاه wifi-fum و رمز ورود ferdowsi تعریف شده است وسپس از سایت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه به آدرس https://ict.um.ac.ir ، گزینه ورود به اینترنت را انتخاب کنید تا صفحه احراز هویت باز شود. سپس در این صفحه شناسه کاربری و کلمه عبور مربوط به سرویس FUMRMS خود را وارد نمایید.


جهت اتصال به اینترنت از طریق شبکه کابلی دانشگاه:
لپ‏تاپ خود را از طریق کابل LAN، به پورتی غیر از پورتی که کامپیوتر اداری شما از آن استفاده می کند متصل کرده و مشابه روش قبل از سایت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه به آدرس https://ict.um.ac.ir ، گزینه ورود به اینترنت را انتخاب کنید تا صفحه احراز هویت باز شود. سپس در این صفحه شناسه کاربری و کلمه عبور مربوط به سرویس FUMRMS خود را وارد نمایید.
نکته مهم : اگر لپ‏تاپ خود را ، با کابل به پورتی که سیستم اداری شما به آن متصل می‏باشد وصل کنید، به اینترنت و برخی سامانه های دانشگاه دسترسی نخواهید داشت.