گزارش فعالیت‌های انجام گرفته اداره پشتیبانی فنی

بهمن ۹۸ - قهرمانی

 

۱- تغییر زیرساخت سامانه نظارت تصویری دانشگاه

  • اتمام تغییر زیرساخت سرورهای نظارت تصویری دانشگاه:
    • ◦ تشکیل جلسات کارگروه نظارت تصویری
    • ◦ حذف محدودیت‌های مربوط به تعداد دوربین موجود روی هر سرور مجازی (۳۰ دوربین روی هر سرور)
    • ◦ تبدیل ۱۸ سرور مجازی با نیازمندیهای نرم افزاری و مدیریتی مجزا به ۳ سرور برای مدیریت و ضبط تصاویر ۵۷۶ دوربین در سطح دانشگاه
    • ◦ بهینه سازی مؤثر بار موجود بر روی هر سرور از ۴۰ و بالاتر به زیر ۱۵
    • ◦ بروزرسانی نرم افزاری سامانه نظارت تصویری و اضافه شدن قابلیت‌های جدید
    • ◦ تغییر مدت زمان ضبط تصاویر از بازه های ۱۰ دقیقه‌ای به یک ساعت (طبق درخواست حوزه انتظامات)
    • ◦ انتقال و جابجایی دوربین های دارای اولویت بالاتر در دانشگاه (مانند درب های اصلی) به یک سرور (طبق درخواست حوزه انتظامات جهت اعمال پالیسی های خاص)
    • ◦ مدیریت مجدد دسترسی های افراد مجاز در سطح دانشگاه به این سرورها جهت مشاهده تصاویر

 

 

۲- تغییر زیرساخت سامانه جمع آوری لاگ متمرکز سرورهای مرکز داده

 

  • تجمیع لاگ های سرورهای مرکز داده بصورت متنی بر روی لاگ سرور مرکزی در لایه‌ای خارج از سرورها (بدون نیاز به اعمال تغییرات روی سرورها با کمترین تغییر) و افزایش قابلیت اعتماد لاگ ها و بالابردن امنیت لاگا
  • برقراری ارتباط سرور لاگ مرکزی با سرور مانیتورینگ رخدادها به صورت تفکیک شده بر اساس نوع سرویس ارائه شده (سرورهای وب، دیتابیس و …) جهت استفاده از امکانات گرافیکی سامانه مانیتورینگ موردنظر مدیران سرورها

 

 

۳- یکپارچه سازی پیکربندی گوشی های تلفن دانشگاه به منظور ارائه سرویس های جدید روی مرکز تلفن

  • تنوع دوربین های خریداری شده در سطح دانشگاه بسته به نیاز کاربران و لذا تنوع پیکربندی های موجود بر روی تلفن‌ها به مرور زمان بسته به درخواست های کاربران
  • عدم امکان اعمال تغییرات روی مرکز تلفن به دلیل عدم یکپارچگی بستر نرم افزاری و تنوع مدل و ورژن سخت‌افزار گوشی ها
  • راه اندازی سرور متمرکز پیکربندی تلفن‌های voip
  • بررسی و لاگین به تک تک تلفن‌های سطح دانشگاه و انجام پیکربندی مرتبط با اتصال گوشی تلفن به سرور پیکرندی مرکزی (Auto Provision) (حدود ۲۷۰۰ گوشی تلفن و ۲۹۰۰ داخلی)
  • نیاز به بروزرسانی firmware تعداد بالایی از تلفن‌ها به دلیل عدم امکان استفاده آن تلفن‌ها از سرور پیکربندی مرکزی به دلیل پایین بودن نسخه نرم‌افزار گوشی (بروزی رسانی هر تلفن بصورت میانگین حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارد)و هماهنگی تلفنی با کاربران تلفن‌ها قبل از اقدام به بروزرسانی گوشی تلفن
  • انجام اقدامات مرتبط با بهینه سازی امکانات مرکز تلفن فعلی
  • تهیه آمار مربوط به مدل های گوشی ها و ورژن firmware استفاده شده و تعداد هر مدل گوشی در سطح دانشگاه پس از اتصال کلیه گوشی ها به سرور مدیریت پیکربندی مرکزی

Yealink T19P
Yealink T19P_E2
Yealink T20P
Yealink T21P
Yealink T21P_E2
Yealink T22P
Yealink T23
Yealink T23G
Yealink T23P
Yealink T26P
Yealink T27G
Yealink 27P
Yealink 28P
Yealink 32G
Yealink 52P