استعفای دكتر محسن كاهاني از رياست مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسي مشهد پذیرفته شد.
دکتر کاهانی که مجاهدت و جانبازی دوران دفاع مقدس را در کارنامه درخشان خود دارد از زمستان 1377 به مدت 18 سال مسؤولیت مهم ریاست مرکز فاوا را عهده دار بود. در این دوره پروژه‌های مهم و تاثيرگذاري به ثمر نشست و تسهیلات ناشی از فناوری اطلاعات و ارتباطات تقریباً به تمام حوزه‌های فعالیت دانشگاه، گسترش یافت و طیف گسترده‌ای از فرآیندهای سازمانی را در برگرفت.
نگاهی گذرا به برخی از ثمرات این دوران:
1. تلاش مجدانه برای انتظام امور فاوای کل دانشگاه تحت نظام مدیریتی یک‍پارچه و منسجم.
2. توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه با رویکرد کارآمدی حداکثری در عین مصرف حداقل امکانات و رعایت صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌ها.
3. طراحي و اجراي شبكه رايانه‌اي جامع و فراگیر و توسعه اینترنت و اینترانت دانشگاه و ارتقاي مداوم سرعت و كيفيت آن.
4. طراحي و پياده سازي سامانه‌هاي دانشگاه فردوسي مشهد (سدف) با رویکرد يكپارچگي فراگیر که منجر به تولید سدف در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی ... شد و به عنوان یکی از برترین سامانه‌های دانشگاهی به نام دانشگاه فردوسی مشهد ثبت گردید. اجزای مختلف سدف تا کنون مورد استفاده بسیاری از دانشگاههای دیگر نیز قرار گرفته است.
5. تدوین نسخه آغازین MIS دانشگاه و طراحي و پياده سازي سامانه‌هاي اطلاعاتي مبتني بر آن (در حال حاضر، موضوع MIS با هدف تأمین نیازهای اطلاعاتی مدیران ارشد به سفارش و نظارت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه و در گستره کل سازمان درحال بازتولید و تکمیل است.)
6. ارتقاء جایگاه علمی و فنی مرکز فاوا دانشگاه در سطح کشور و استان. کسب یکی از جايگاههای برتر در بين دانشگاه‌هاي كشور در ارزيابي‌هاي جهاني مرتبط با فاوا مانند وبومتريك و 4ICU و نیز کسب جایگاه مناسب و ممتاز در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلف داخلی (جشنواره ملي فاوا، جشنواره ارزيابي وب گاه هاي حاكميتي، جشنواره شهيد رجايي، جشنواره وب ايران . . .)
7. حضور مؤثر در كميسيون‌ها، كميته‌ها و كارگروه‌هاي ملي و استاني و ارائه مشاوره‌هاي مديريتي و فني به دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف حاکمیتی


دکتر کاهانی علاوه بر فاوای سازمانی، در حوزه فعالیتهای علمی، پژوهشی و کارآفرینی نیز پرتلاش و صاحب عناوین و افتخارات متعدد بوده است. عظمت فاواي دانشگاه فردوسي مشهد كه به مثابه يك تمدن فراگير الكترونيكي رشد يابنده در خدمت اين سازمان بزرگ قرار گرفته است همواره مرهون همت والاي ايشان خواهد بود. در همین زمینه مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در جریان اثرگذاری فعالیت‌های فناوری اطلاعات این دانشگاه و تلاش‌های دکتر کاهانی بوده‌اند در بخشی از پیام‌شان به ایشان فرموده‌اند: "شجره طیبه‌ای که در دانشگاه بنیان گذاشته‌اید ثمره روز به روز دارد برای دانشجویان و اساتید و کارکنان محترم دانشگاه فردوسی‌".
همكاران مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسي مشهد مراتب سپاس و امتنان خود را نسبت به مجاهدتهاي ارزشمند ایشان در سالياني كه رياست مركز فاوا را برعهده داشتند ابراز می دارند.
دکتر سید امین حسینی سنو رئیس جدید مرکز فاوا نیز خود سابقه فعالیت طولانی و تأثیرگذار در مرکز فاوا داشته و قریب یک دهه دوشادوش دکتر کاهانی در احداث این بنای رفیع نقش آفرین بوده است و امید وافر است که رهبری این مسیر درخشان را به شایستگی ادامه دهد.
تداوم عزت و سلامتي هر دو عزیز را از خداوند متعال خواستاريم.