رئیس مرکز فاوا دانشگاه به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات معرفی شد

مدیر مرکز فاوا دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات (مبفا) هفتمین همایش مدیران فناوری اطلاعات برگزیده شد و در آیین برگزاری این همایش، لوح تقدیر و تندیس مبفا به آقای دکتر سیدامین حسینی‌سنو اعطا شد.
همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات سالیانه توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با رویکرد میان‌رشته‌ای و با شعار ارزش‌آفرینی و کسب‌وکارهای تعاملی در پلت‌فرم‌ها برگزار می‌شود که هفتمین دوره آن روز 29 دی‌ماه 1398 در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.
معرفی دستاوردهای برگزیده در قالب محصولات و مقالات در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط و پیوند کاری میان صاحب‌نظران و محققان در حوزه فناوری اطلاعات در زمینه‌های مرتبط از جمله مهم‌ترین اهداف این همایش می‌باشد. در قالب این همایش جوایز ملی فاب (فناوری اطلاعات برتر)، مبفا (مدیران برتر فناوری اطلاعات) و جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین اعطا می‌شود.
جایزه مدیران برتر فناوری اطلاعات (مبفا) با هدف شناسایی مدیران برتر فناوری اطلاعات، افزایش انگیزه جهت ارتقای توانمندی مدیران فناوری اطلاعات، ایجاد فضای رقابتی و پویا بین متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و در نهایت آگاه‌سازی مدیران عالی کشور از نخبگان حوزه فناوری اطلاعات شکل گرفته است.
در اعطای این جایزه، توانمندی‌های فناورانه شامل خروجی ویژه فناورانه و دستاوردهای توسعه فناوری، توسعه محصول، استقرار فناوری در سازمان، روش‌های تحول‌آفرین، بهره‌گیری از فناوری، توانمندی‌های سازمانی شامل تجربیات مدیر در زمینه کنترل پروژه، و رشد سازمانی ایجاد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در پایش توانمندی فردی مدیران نیز، مواردی مانند اخلاق حرفه‌ای، تحصیلات مرتبط، مسُولیت اجتماعی و ترویج علم و تجربه، دستاوردهای علمی و جوایز و افتخارات، طرح، کتاب، مقاله مرتبط، سخنرانی آموزش تدریس و انتقال تجربیات درون/ بیرون سازمانی و شناخت کسب و کار از ایشان و قدرت شبکه‌سازی ارتباط با دانشگاه‌ها مد نظر هیات داوران می‌باشد.
آقای دکتر سیدامین حسینی سنو، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشند.
مرکز فاوا دانشگاه فردوسی مشهد پیش از این عنوان دستاورد منتخب برای «تجربه طراحی، پیاده‌سازی و استقرار سامانه‌های متن‌باز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» را از اولین همایش مدیران فناوری اطلاعات در سال 1392، و فاب نقره‌ای (فناوری اطلاعات برتر) برای «سامانه پایگاه اشتراک دانش (پاد)» و وب‌گاه برگزیده برای «وب‌گاه دانشگاه فردوسی مشهد» را از سومین همایش مدیران فناوری اطلاعات در سال 1394 اخذ کرده بود.