جلسه توديع و تكريم آقاي دكتر سیدامین حسيني سنو و معارفه آقاي دكتر مصطفی نوري بايگي به‌عنوان رئیس جدید مرکز فاوا دانشگاه فردوسی مشهد در روز دوشنبه 26 تیرماه 1402 با حضور آقای دکتر خادمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و جمعی از مدیران و کارشناسان دانشگاه برگزار شد.
دکتر خادمی در این جلسه، با اشاره به جایگاه مرکز فاوا و خدمات و فعالیت‌هایی که در بیش از دو دهه گذشته انجام گرفته است، گفت: دستاوردهای حوزه فاوا، دستاوردها و فعالیت‌های خود دانشگاه محسوب می‌شود و از این لحاظ دانشگاه فردوسی مشهد پیشرو است.
وی افزود: با حضور نیروهای توان‌مند و جوان در مرکز فاوا، زمینه رشد استعدادها و استمرار دستاوردهای مثبت فراهم است.
دکتر خادمی ضمن بیان ویژگی‌های مدیریتی آقای دکتر حسینی‌سنو، از زحمات، دغدغه‌ها و پیگیری‌های ایشان تقدیر نمود و گفت: به یاری خداوند متعال، آقای دکتر نوری بایگی نیز بر پایه ویژگی‌های شخصی و همکاری مدیران و کارشناسان مرکز فاوا و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، ادامه‌دهنده این مسیر باشند.
در ادامه مراسم دکتر حسینی‌سنو با مرور کلی فعالیت‌های انجام گرفته در حدود هفت سال مدیریت مرکز فاوا گفت: به یاری خداوند و تلاش همکاران مرکز فاوا، فعاليت‌ها و خدمات برجسته‌اي در مركز فاوا به ثمر نشست كه مي‌توان به صورت كلي به آغاز تغيير معماري سامانه‌هاي نرم‌افزاري، ارتقاي زيرساخت شبكه و ارتباطات و استقرار مركز داده جديد، افزايش كارآيي زيرساخت داده، ادامه روند الكترونيكي‌كردن فرايندهاي دانشگاه، افزايش سامانه‌ها، زيرسامانه‌ها و خدمات آن‌ها، خدمات‌رساني و پشتيباني فعاليت‌هاي آموزشي، پژوهشي، دانشجويي، اداري و مالي دانشگاه در بحران اپيدمي كرونا، ارتقاي سامانه‌هاي اطلاع‌رساني، ارتقاي امنيت سامانه‌ها و شبكه‌هاي رايانه‌اي، پشتيباني كامل و 24*7 كاربران، و بازنگري دستورالعمل‌ها و فرايندهاي مرتبط با فاوا اشاره کرد.
وی افزود: این فعالیت‌ها و دیگر خدمات به گونه‌ای است كه سطح خدمات فاوا در دانشگاه فردوسي مشهد را در مقايسه با دانشگاه‌‌هاي بزرگ كشور، برجسته و نمایان نموده است.
دکتر حسینی‌سنو افزود: كسب عنوان مدير برتر فناوري اطلاعات (مبفا) از هفتمين همايش مديران فناوري اطلاعات كشور در سال 1398، كسب 2 عنوان از جشنواره وب ايران در سال‌هاي 1395 و 1397، تقدير از سوي معاونت پشتيباني و اداري نهاد رياست جمهوري بابت عرضه خدمات الكترونيكي و تحول ديجيتالي در نظام اداري در سال 1396، و تقدير بابت خدمات ارتقاي امنيت فضاي مجازي و ايجاد پنجره خدمات هوشمند دانشگاه و پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهي از سوي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در سال 1402 از جمله مواردی است که مورد تقدیر قرار گرفته است.
همچنین آقای دکتر نوری بایگی، رئیس جدید مرکز فاوا نیز طی سخنانی اظهار امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف دانشگاه، روند فعالیت‌‌های مرکز فاوا و خدمات آن به‌روز و پایدار باشد.

 

IMG 3936

IMG 3938

IMG 3954

IMG 3965

IMG 3970