تنظیماتی مانند، تغییر تِم وب میل، تغییر رمز، تنظیم فیلتر، ایجاد و مدیریت فولدرها و یا حتی تعریف امضاء، را می­توانید از قسمت Setting انجام دهید. در ادامه قسمت­های کاربردی­تر بخش setting را شرح خواهیم داد.

    تنظیمات Preferences

تنظیمات Preferences شامل چندین زیربخش می­شود که در  شکل ‏1‑11 نمایش داده شده است. تنظیمات این بخش­ها بسیار آسان و قابل درک است بنابراین ما به جزئیات این تنظیمات نمی­پردازیم. تنها نکته مهمی که در این بخش وجود دارد، تنظیمات Special Folder که تنظیمات باید دقیقا مشابه شکل ‏1‑12 انجام شود، بخصوص تنظیم گزینه اسپم روی فولدر Bulk.

11

شکل ‏1‑11: زیربخش­های تنظیمات Preferences

 

12

شکل ‏1‑12: تنظیمات فولدرهای خاص مانند Trash، Spam و ...

 تنظیمات فولدر

مطابق مراحل 1تا 4 که در شکل ‏1‑13، می­توانید فولدر جدید ایجاد نمایید و برای حذف و یا خالی کردن فولدر مورد نظر کافی است فولدر را انتخاب نمایید و سپس روی چرخ دنده که در شکل ‏1‑13مشخص شده کلید کنید و در نهایت گزینه حذف و یا خالی کردن فولدر را انتخاب نمایید.

13

شکل ‏1‑13: نحوه تنظیمات فولدرها

تنظیمات Identities

14

شکل ‏1‑14: نحوه انجام تنظیمات Identity مانند امضاء

    تنظیمات نحوه فوروارد ایمیل به آدرس ایمیل دیگر

15

شکل ‏1‑15: نحوه فوروارد ایمیل به آدرس ایمیل دیگر

نحوه تغییر کلمه رمز عبور

برای تغییر رمز عبور، لازم است رمز عبور قبلی خود را بدانید. همچنین بهتر است برای امنیت بالاتر پست الکترونیک از رمزهای پیچیده تر شامل حروف بزرگ، حروف کوچک،  عدد و کاراکترهای خاص مانند *، &، ^ و .... استفاده نمایید.

16

شکل ‏1‑16: نحوه تغییر کلمه رمز عبور

نحوه تنظیم فیلتر

در صورتی که خواسته باشید، ایمیل­های دریافتی خود را فیلتر کنید، می­توانید مطابق دستورالعملی که در شکل ‏1‑17  نشان داده شده است، عمل کنید. فیلتر کردن این مزیت را دارد که می­توانید با این روش ایمیل های خود را دسته بندی کنید به عنوان مثال اگر خواسته باشید ایمیل­های یک مجله خاص را فیلتر کنید، می­توانید یک فولدر بسازید که روش ساخت فولدر قبلا ذکر شده است و سپس در این قسمت مشخصات آن را مطابق شکل تنظیم نمایید و یا اگر ایمیلی دارید که در inbox شما آمده و از لحاظ شما آن ایمیل که آدرس و یا موضوع خاصی دارد، را می­توانید به فولدر اسپم هدایت کنید. با تنظیم فیلتر، ایمیل­هایی که در قالب تنظیمات شما بگنجد بصورت اتوماتیک به فولدرهای تعریف شده شما منتقل خواهند شد.

17

شکل ‏1‑17: نحوه تنظیم فیلتر