متقاضی که لزوما باید یکی از واحدهای زیر مجموعه ي مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد باشد درخواست خود را طی نامه ای از طریق اتوماسیون به «معاونت پژوهشی/مرکز رشد واحدهای فناور» ارسال نموده پس از تایید نامه توسط رييس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فردوسی مشهد، نامه توسط ایشان به مرکز اطلاعات، آمار و امور رایانه ای دانشگاه ارجاع داده میشود .
در نامه باید حتما نام دامنه ی سایت و پست الکترونیک که قبلا توسط متقاضی ثبت شده است و همچنین نام رابط ذکر شده باشد.
تذکرات مهم:
۱- مدیر وبگاه شخصی است که رابط بین مرکز و واحد متقاضی می باشد. شناسه و کلمه ی عبور مدیریت وب گاه در اختیار وی قرار می گیرد و به وی آموزش های لازم جهت مدیریت اطلاعات وب گاه داده می شود. پیگیری و هماهنگی های لازم تا مرحله ی حصول نتیجه و راه اندازی کامل وب گاه برعهده‌ی وی خواهد بود. انتخاب فردی پیگیر، علاقمند، آشنا به اصول اولیه طراحی وب جهت این کار توصیه می‌شود.

۲- همانطور که در نامه مشخص شده است نام دامنه به دلخواه توسط خود متقاضی ثبت می گردد. تاکید می گردد این نام نمی تواند زیردامنه ی um.ac.ir باشد. بلکه باید یکی از دامنه های .ir یا .com یا .org یا .co.ir و ... باشد. دانشگاه فردوسی مسوولیتی جهت ثبت دامنه و ارایه ی پست الکترونیک ندارد. بلکه تنها فضا + cms‌ نصب شده + طراحی تم و آموزش های لازم جزو خدمات می‌باشد.

۳- پست الکترونیک با دامنه ی دانشگاه فردوسی (um.ac.ir) داده نمی شود. و متقاضی باید پست الکترونیک دلخواه خود را به شکل دیگری ثبت و اعلام نماید.

۴- پس از ثبت دامنه لازم است dns های مرتبط با دامنه ، آدرس dns های دانشگاه فردوسی را بگیرند. برای کسب اطلاع از این آدرس ها با کارشناس مربوط به راه اندازی وب سایت تماس گرفته شود.

پس از دریافت نامه توسط ريبس مرکز و ارجاع آن به کارشناس مربوطه، شخصی که در نامه به عنوان مدیر وبگاه معرفی شده است طی تماس با کارشناس مرکز،در خواست زمانی جهت دریافت آموزش های لازم برای مدیریت وبگاه می نماید. در جلسه‌ی آموزش نسبت به انتخاب تم و طرح گرافیکی سایت توافقاتی صورت می گیرد. طرح سایت می تواند از بین نمونه کارهای انجام شده انتخاب گردد. در صورتی که طرح سایت مشابه نمونه کارهای انجام شده به همراه تغییرات جزیی باشد کار سریع تر آماده و تحویل می گردد.(بین یک تا دو هفته پس از انتخاب قطعی طرح) و در غیراینصورت مستلزم زمان بیش تری خواهد بود.

ذکر یک نکته مهم : در صورتی که مدیر وبگاه تغییر نماید لازم است طی نامه ای به مرکز گزارش شود. و شخص جدیدمعرفی گردد. همچنین در اسرع وقت نسبت به تغییر کلمه عبور وبگاه اقدام لازم صورت گیرد.