راهنمای استفاده از تلفن VOIP- راهنمای پایه

 

شماره داخلی: شماره داخلی شما عدد در حال نمایش بر روی صفحه LCD تلفن می باشد همچنین با گرفتن کد "1 ستاره" شماره داخلی شما توسط سیستم اعلام می شود. ضمنا هر داخلی دارای یک شماره مستقیم (Direct Inward Dialing) به صورت 3880xxxx می باشد. (xxxx شماره داخلی شماست)

IP تلفن: برای دیدن IP تلفن به صورت ذیل عمل نمایید:

  • فشردن دکمه Menu
  • Status ->IP Address

  image001   : با استفاده از این کلید که در سمت راست تلفن قرار دارد می توانید آخرین تماس گرفته شده را مجددا شماره گیری نمائید.

 

نحوه پاسخگوئی به تماس در حالت انتظار و Hold

 

نحوه پاسخگوئی به تماس در حالت انتظار:  اگر در حین مکالمه بخواهید به تماسی که در حالت انتظار (call waiting) است، پاسخ دهید باید در گوشی های مدل T20 از دکمه LINE یا دکمه OK استفاده کنید و در گوشی های مدل T22 گزینه answer را انتخاب کنید، در این حالت تماس قبلی در وضعیت Hold قرار می گیرد.

Hold: زمانی که یک تماس فعال را روی این حالت قرار می دهید یک موزیک برای تماس گیرنده پخش خواهد شد، در این وضعیت امکان دریافت تماس های دیگر نیز وجود دارد در صورتی که بیش از یک تماس را در وضعیت Hold قرار داده باشید فقط کافیست کلید Line را فشار داده و با استفاده ار کلید های Up و Down تماسی را که می خواهید از این وضعیت خارج کنید را انتخاب و کلید Hold را مجددا فشار دهید.

 

رد یک تماس و MUTE

 

رد یک تماس: برای رد یک تماس کافیست در گوشی های مدل T20 کلید MENU و در گوشی های مدل T22 گزینه Reject را انتخاب کنید.

MUTE: اگر در حین مکالمه بخواهید شخص تماس گیرنده به صورت موقت صدای شما را نشنود اما شما قادر به شنیدن صدای او باشید کافیست در تلفن های مدل T20 کلیدimage003 و در تلفن های مدل T22 گزینه MUTE را انتخاب کنید، برای لغو این حالت کلید های ذکر شده را مجددا فشار دهید.

 

 

کنفرانس سه نفره و Voicemail

 

نحوه برقراری کنفرانس سه نفره: اگر در حین مکالمه با شخصی بخواهید شخص دومی هم وارد مکالمه شما شود کافیست کلید CONF را فشار داده و سپس شماره شخص دوم را وارد کرده و کلید #  را فشار دهید، بعد از اینکه تماس با نفر دوم برقرار شد، تماس تلفنی شما تبدیل به یک کنفرانس سه نفره می شود.

Voicemail: در صورتی که امکان استفاده از صندوق صوتی برای داخلی فعال شده باشد، کاربر میتواند با وارد نمودن رمز نسبت به شنیدن پیغام های گذاشته شده و مدیریت صندوق صوتی خود اقدام نماید. برای وارد شدن به سامانه صندوق صوتی کد 55 را شماره گیری و یا از کلید Message استفاده نمایید.

نکته: تعداد پیام های صندوق صوتی محدود میباشد ودر صورت پر شدن امکان دریافت پیام جدید نمیباشد. لذا بهتر است پیام های قدیمی و شنیده شده از صندوق حذف گردد.

 

انتقال تماس

 

image002  : در صورتی که شما بخواهید تماس برقرار شده را به شخص دیگری ارجاع دهید، کافیست کلید TRAN بر روی گوشی را فشار داده و شماره شخص مورد نظر را وارد کنید، بعد از اینکه ارتباط برقرار شد برای اینکه فرآیند ارجاع تماس کامل شود، شما باید تلفن خود را قطع کنید.

انتقال تماس Transfer: (در هنگام گفتگو با شخص B میتوانید تماسB  را به شخصC  منتقل نمایید.)

Attended Transfer: با فشردن کلید TRAN ، شخص B به حالت انتظار یا Hold خواهد رفت، سپس شماره شخص C را گرفته و پس از دریافت تایید از شخصC ، کلیدTRAN را مجدداً زده تا تماس شما قطع وشخص B و C با هم مکالمه کنند.

Blind Transfer: در صورت عدم نیاز به تایید از شخص C، هنگام زنگ خوردن گوشی C، میتوانید گوشی را گذاشته یا کلید TRAN را مجددا بفشارید. اگر  شخص C تلفن را بردارد، مکالمه تلفنی شخص C با B برقرار می شود.

 

فاکس مجازی و نحوه ارسال و دریافت فاکس به تفکیک کاربران

فاکس مجازی (Virtual Fax) :

شماره هایی که برای فاکس اختصاص داده شده اند (فاکس دبیرخانه و..) ، همیشه آماده دریافت فاکس میباشند.

در غیر اینصورت برای دریافت فاکس شخصی حین مکالمه ، با فشردن کلید Tran و گرفتن شماره 11ستاره  وپس از شنیدن بوق فاکس با گذاردن گوشی ویا فشردن کلید Tran  ، فاکس آماده دریافت می شود.

 

نحوه ارسال و دریافت فاکس به تفکیک کاربران

دریافت

ارسال

 

از طریق اتوماسیون اداری

 دبیرخانه کارتابل دبیرخانه کارتابل نامه های وارده

از طریق پورتال مسئول دبیرخانه

دبیرخانه

از طریق اتوماسیون اداری

 کارتابل شخص مسئول 

از طریق پورتال

 پورتال شخص مسئول

گروه آموزشی و یا

فاقد دبیرخانه (همایش و..

از طریق پورتال

 منوی فناوری اطلاعات منوی ارتباطات نمابرهای دریافتی

از طریق پورتال

منوی فناوری اطلاعات منوی ارتباطات ارسال نمابر

اعضای هیأت علمی

از طریق پورتال

 منوی مدیریت شناسه ها و ارتباطات نمابرهای دریافتی

از طریق پورتال

 منوی مدیریت شناسه ها و ارتباطات ارسال نمابر

کارکنان حق التدریس

از طریق پورتال

 منوی فناوری اطلاعات  نمابرهای دریافتی

از طریق پورتال

 منوی فناوری اطلاعات  ارسال نمابر

کارکنان

 

دانلود توضیحات کامل راهنمای ارسال نمابر

 

مشخصات فنی تلفن های تحت شبکه(voip)

 

VoIP (Voice Over IP)، تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان برقراری تماس‌های تلفنی را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد. از سال 1387 سیستم VoIP در دانشگاه فردوسی مستقر شده است. کلیه کارکنان و اساتید دارای شماره داخلی می باشند که برای دسترسی از بیرون لازم است پیش شماره 3880 به ابتدای آن اضافه شود. از طریق جستجوگر تلفن های دانشگاه می توانید نام افراد یا شماره تلفن و یا نام واحد را جستجو نمایید.

118 login

نمودار مصرف اینترنت دانشگاه