روش هکرها هر لحظه در حال تغییر است. در جدیدترین روش انتشار بدافزار و سرقت اطلاعات از طریق رایانامه، نامه الکترونیکی با موضوع «دادخواست، بخش جزائی» برای کاربران با محتوای زیر ارسال می‌شود.
«با عرض سلام - پیرو دستور العمل صادره در بخش رسیدگی به شکایات، این نامه الکترونیکی به صورت خودکار از طریق سامانه مرکزی به یکی از دلایل زیر برای شما ارسال گردیده.
عدم پاسخگویی شما در محل آدرس ذکر شده در برگه دادرسی قضایی بعد از 3 مرتبه
عدم مراجعه شما برای پیگیری شکایت عنوان شده در محل ساختمان دادگستری مورد ذکر
اطلاع رسانی مجدد برای تاکید بر حضور شما و پاسخگویی به شکایت
عنوان: دادخواست مطرح شده علیه شما
شاکی حقیقی به التزام اداره اطلاعات، مطرح شده در بخش جزائی دادگاه عمومی
عنوان دادخواست و شکایت علیه شما مفصلا در فایل های ضمیمه این نامه آمده است. لطفا بعد از مطالعه کامل متن دادخواست در صورتی که دادخواست مرتبط با شماست و خوانده شما هستید،  طبق دستورالعمل موجود در فایل ضمیمه و شماره پرونده و گلاسه با توجه به تاریخ عنوان شده، در مکان دادگستری ذکر شده حضور پیدا کنید
در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال می توانید از طریق آدرسهای موجود در فایل ضمیمه مراتب را پیگیری کنید
لطفا ابتدا فایل ضمیمه این نامه را دریافت کنید و بعد از خارج کردن آن از حالت فشرده ضمایم موجود در آن که به صورت فایل متنی هست را مطالعه فرمائید
سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه های عمومی انقلاب اسلامی
پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری»
پیوست این نامه، یک فایل اجرایی (exe) در ظاهر فایلی فشرده (rar) است که کاربر با اجرای آن رایانه خود را قربانی هکر می‌کند و دسترسی به اطلاعات را از طریق این برنامه اجرایی برای هکر ممکن می‌سازد.
به کاربران محترم توصیه می‌شود برای استفاده امن از رایانامه و سرویس‌دهنده آن به نکات زیر توجه نمایند.
1-    تحت هیچ شرایطی نامه‌های الکترونیکی ناشناس  و مشکوک و فایل‌های پیوست و ضمیمه آن را باز نکنید.
2-    تحت هیچ شرایطی رمز عبور خود را افشا نکنید (آن‌ را در اختیار خانواده، دوست و همکار خود قرار ندهید و همچنین آن را در جایی یادداشت نکنید).
3-    از ارسال و نگهداری اطلاعات مهم به صورت نامه الکترونیکی خودداری کنید.
4-    تا هنگامی که از صحت پیوندها (لینک‌ها) در نامه‌های الکترونیکی مطمئن نشدید بر روی آن‌ها کلیک نکنید. همچنین حتماً به جای کلیک مستقیم بر روی آن‌ها سعی کنید نشانی موردنظر را خودتان در مرورگر وب تایپ کنید.
5-    از سرویس‌دهندگان معتبری که خدمات پست‌الکترونیک ارائه می‌دهند، استفاده کنید.
6-    اگر از سرویس‌هایی مانند بانکداری الکترونیکی و خرید الکترونیکی استفاده می‌کنید، به‌خاطر داشته باشید که وب‌گاه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند از پروتکل‌های امن استفاده کرده باشند. نشانه استفاده از این پروتکل‌ها علامت قفل در محل مشاهده آدرس وب‌گاه در مرورگر و https در ابتدای نشانی وب‌گاه است.
7-    سیستم‌عامل و آنتی‌ویروس خود را به‌روز نگه دارید.
8-    مقدم بر هر کاری و همیشه و پیوسته، از اطلاعات مهم خود، نسخه پشتیبان تهیه نمائید.