نحوه نوشتن و ارسال ایمیل

برای این منظور روی گزینه Compose روی صفحه اصلی کلیک کنید. صفحه­ای مطابق شکل ‏1‑5 باز می­شود که نحوه ارسال ایمیل بصورت دقیق و کامل در شکل توضیح داده شده است.

توجه کنید که آدرس های ایمیل بصورت اتوماتیک در قسمت Address Book ذخیره می شوند و شما نیازی نیست آدرس های ایمیل را ذخیره نمایید و یا در حافظه خود بسپارید بلکه با تایپ کاراکترهایی از آن در قسمت to، سیستم بصورت اتوماتیک لیستی از آدرسهایی که شامل آن کاراکترها شود، را نمایش خواهد داد و شما می­توانید آدرس ایمیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین برای ارسال ایمیل به گروه مورد نظر که نحوه ایجاد و تنظیم آن را در بخش بعدی یعنی Address Book  شرح خواهیم داد، تنها کافی است نام گروه را تایپ کنید و یا حتی قسمتی از کاراکترهای آن را؛ سیستم بصورت اتوماتیک مطابق شکل ‏1‑6 گروه­هایی که شامل آن کاراکترها می­شود را نمایش می­دهد و شما می­توانید گروه مورد نظر را انتخاب نمایید.

5

شکل ‏1‑5: نحوه نوشتن و  ارسال ایمیل

 

6

 شکل ‏1‑6: انتخاب گروه مورد نظر جهت ارسال ایمیل

    Address Book

سیستم پست الکترونیک، بصورت اتوماتیک آدرس ایمیل تمام افرادی که شما به آن­ها ایمیل ارسال می­کنید را ذخیره می­کند. با این حال در صورتی که بخواهید آدرس­های ایمیل را با ایجاد گروه دسته­بندی نمایید؛ می­توانید از قسمت Address Book در صفحه اصلی اینترفیس، استفاده نمایید. ایجاد گروه و دسته­بندی آدرس­های ایمیل باعث سهولت در ارسال ایمیل به افراد مورد نظر می­شود، زیرا به جای تایپ تک تک آدرس­های ایمیل مورد نظر تنها کافی است که نام گروه را انتخاب کنید، در این صورت لیست آدرس­های آم گروه به یک باره جایگزین خواهد شد.

شکل ‏1‑7 صفحه مربوط به تنظیمات Address Book را نشان می­دهد. برای ایجاد یک گروه و یا دسته جدید مطابق این شکل روی علامت + کلیک کنید. در این صورت پنجره روی صفحه باز می­شود که از شما می­خواهد نامی برای گروه مورد نظر خود انتخاب نمایید. پس از ذخیره کردن این نام، گروه مورد نظر به لیست Personal Addresses اضافه می­شود. برای مثال ما نام myStaudents را برای گروه انتخاب کرده ایم.

7

شکل ‏1‑7: صفحه تنظیمات Address Book

 

بعد از ایجاد گروه، می­توانید آدرس­های ایمیل مورد نظر را به آن، اضافه نمایید.برای این منظور می­توانید از دو روش زیر استفاده کنید.

  • استفاده از آدرس­های ایمیل که اتوماتیک در گروه Automatically collected ایجاد شده اند، مطابق شکل ‏1‑8.

8

شکل ‏1‑8: اضافه کردن Contact های گروه automatically Collected  به گروه مورد نظر

 

  • اضافه کردن Contact دلخواه، مطابق شکل ‏1‑9 و سپس همانند روش قبلی، کپی یا انتقال آن به گروه موردنظر.

9

شکل ‏1‑9: اضافه کردن Contact دلخواه

 

برای حذف Contact هم تنها کافی است، Contact مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی علامت سطل زباله کلیک کنید و یا روی آن کلیک راست کرده و گزینه Delete Selected Contacts را انتخاب نمایید.

توجه کنید که برای انتقال و یا حذف چندین Contact می­توانید مانند شکل ‏1‑10 از کلیدهای  shift (انتخاب متوالی) و cntrl (انتخاب تک به تک) استفاده نمایید.

10

شکل ‏1‑10: نتیجه استفاده از کلیدهای Shift و Cntrl برای انتخاب Contact ها